Rozwój firmy. Jak zbudować silną markę?
Personal branding jest świadomym i celowym działaniem. Wtedy chodzi o wykreowanie wizerunku własnej firmy, czyli po prostu marki osobistej. Marką nazywamy to wszystko, co inni mówią o Tobie, gdy nie jesteś w pobliżu. Składają się one z przekonań i wypowiedzi na temat Twojej firmy. Podstawowymi korzyściami, które wynikają ze świadomego tworzenia swojej marki są jej rozpoznawalność, osiągnięcie lepszej pozycji na rynku, zdobywanie niezbędnych kontaktów biznesowych, możliwie jak największe zdobycie klientów oraz rozpoznawalność w branży. W tym wpisie opowiem Ci, jak wykreować pozytywny wizerunek Twojej firmy. Co zrobić, aby odnieść spory sukces. Zapraszam Cię do lektury.
Zdiagnozuj obecną markę osobistą
Przyjrzyjmy się bliżej pierwszemu krokowi w tworzeniu odpowiedniej strategii personal brandingu. Trzeba zwrócić uwagę na wiele aspektów. Najpierw przeszukaj Google i znajdź wszystkie wpisy na temat Twojej firmy. Wtedy dowiesz się, co klienci mówią o Tobie. Jak postrzegają Twoją firmę. Porozmawiaj także o swoim biznesie ze znajomymi. Zapytaj się, co zmieniliby oni w działalności Twojego biznesu. Wypytaj ich także, o zalety i wady, z jakimi kojarzy im się Twoja firma. Niech przejdą także oficjalną stronę internetową Twojego przedsiębiorstwa i niech ocenach podstrony z konkretnymi ofertami. Co oni by zmienili, żeby opis oferty był bardziej przekonywujący? Zmierz się z opiniami innych osób, w tym także Twoich klientów. TO ważne, aby znać oczekiwania i życzenia Swoich klientów, aby wiedzieć, czego oni oczekują, gdy kupią Twój produkt lub skorzystaj z Twojej usługi.
Czym zajmuje się Twoja firma? Co ją wyróżnia na tle konkurencji?
To niezwykle ważna kwestia, być może nawet najważniejsza. Przeprowadź głęboką analizę produktów bądź usług, które oferujesz swoim klientom. Porównaj Twoją ofertę z ofertą firm konkurencyjnych, działających w tej samej branży, co Twoja firma. Pamiętaj o fakcie, że aby utrzymać obecnych klientów w swojej firmie oraz zdobyć nowych, musisz wykazać się pewnego rodzaju kreatywnością. Klienci chcą być przecież zadowolenie z produktów, które od Ciebie kupują. Ważne jest także pytanie: czy klienci, po nabyciu Twoich produktów, rozwiązuje swój problem. O to właśnie chodzi. Zadowolony klient wróci do Ciebie ponownie i jeszcze poleci znajomym Twoją firmę. Oferta produktowa Twojej firmy musi być wyjątkowa.
Liczy się wiedza i doświadczenie
To jest podstawa personal brandingu. Klient musi być przekonany, że Twoje produkty są dla niego niezbędne. Ty, natomiast, musisz wiedzieć o swoich produktach wszystko. Liczy się także Twoje doświadczenie. Stworzenie właściwego contentu jest kluczowe. Stwórz dla Twojej firmy olbrzymie zaplecze marketingowe. Załóż bloga firmowego, publikuj na nim wpisy dotyczące Twojej firmy, marki, produktów bądź usług. Rozmawiaj ze swoimi klientami. Uświadamiaj ich. Przekonuj ich do skorzystania z oferty Twojej firmy. Uświadom ich, jakie pozytywy są z tym związane.
Pozostań autentyczny
Nie możesz grać kogoś, kim nie jesteś. Jako właściciel własnej firmy, musisz być autentyczny. Klienci wtedy będą Ci ufać. Ze swojej oryginalności zrób atut. Wtedy klienci nie będą czuć się oszukani. Dbanie o wizerunek Twojej firmy, przedstawiając go w sposób prawdziwy, jest kluczowe. Pamiętaj o założeniu profilu firmowego na Facebooku. W ten sposób nawiążesz lepszy kontakt ze swoimi klientami. Dziel się z nimi nie tylko swoimi produktami, ale także publikuj Twoje przemyślenia na tematy związane z branżą, w której działa Twój biznes. To również wynika z Twojej aktywności w mediach społecznościowych. Publikuj posty i wpisy regularnie. Staraj się zaskakiwać klientów. Wtedy, po pewnym czasie, stwierdzisz, że powiększa się grono obserwujących Twój profil, co w dłuższej perspektywie przełoży się na wzrost przychodów dla Twojej firmy.
Branżowe wydarzenia. Warto brać w nich udział
Spotkania i konferencje networkingowe to świetna okazja na prezentację Twojego biznesu. To spotkanie z osobami zainteresowanymi Twoją działalnością twarzą w twarz. To sprawi, że nie będziesz już anonimowy. Możesz w ten sposób dotrzeć do wspaniałych ludzi. Powiększa grono swoich klientów. Rób to świadomie. Zaplanuj odpowiednią strategię marketingową i wcielają w życie. Branżowe spotkania charakteryzuje się tym, że docierasz do osób, które są zainteresowane branżą, w jakiej działa Twoja firma. a. Jakość takich osób jest niesamowita. Odpowiednie dotarcie to nici, z pewnością zwiększy liczbę Twoich klientów. Pamiętaj, “jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Dlatego zadbaj o to, aby Twoi klienci widzieli Cię możliwości jak najlepiej.
Regularne monitorowanie Twojego wizerunku
Śledź informacje, które pojawiają się na temat Twojego biznesu. Bądź z nimi na bieżąco. Musisz wiedzieć, co myślą o Tobie Twoi klienci. Musisz ich słuchać i następnie dopasowywać się do ich potrzeb. Prowadzenie biznesu wymaga wdrażania czasami pewnych zmian z marketingowego punktu widzenia. To powinno przełożyć się na większą sprzedaż. A tego przecież oczekujesz.
I na tym koniec podróży. Opowiedziałem Ci szczegółowo, jak budować silną markę Twojej firmy. Zastosuj wszystkie punkty już teraz. Po pewnym czasie zauważysz, jak znacząco rozwinie się Twój biznes. Będziesz zadowolony z większej liczby osób, które zainteresowały się Twoją ofertą. To przełoży się na większą sprzedaż. Świadome kreowanie własnej marki jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Zaplanuj wszystkie działania, które mają zmierzać ku kreowaniu marki Twojego przedsiębiorstwa. Musisz działać stopniowo i odpowiedzialnie. Liczy się także pewnego rodzaju oryginalność. Zaskakuj swoich klientów pomysłowością. Dopasuj swoją ofertę do oczekiwań klientów. Uświadom ich, jak Twój produkt lub usługa, rozwiążą ich problemy. I przede wszystkim dbaj o wszystkich swoich klientów możliwie jak najlepiej. Zadowoleni klienci, którzy skorzystali z Twojej oferty, wrócą do Ciebie ponownie oraz polecą Twoją firmę ich znajomym.